miércoles, 16 de mayo de 2012

CONTE: EL VALOR DE L'ESFORÇ

Hi havia una vegada una gallina roja anomenada Marcelina, que vivia en una granja envoltada de molts animals. Era una granja molt gran, enmig del camp. En l'estable vivien les vaques i els cavalls; els porcs tenien la seua pròpia cochiquera. Hi havia fins a un estany amb ànecs i un corral amb moltes gallines. Hi havia en la granja també una família de grangers que cuidava de tots els animals. Un dia la gallineta roja, furgant en la terra de la granja, va trobar un gra de blat. Va pensar que si ho sembrava creixeria i després podria fer pa per a ella i tots els seus amics. -Qui m'ajudarà a sembrar el blat?, els va preguntar. - Jo no, va dir l'ànec. - Jo no, va dir el gat. - Jo no, va dir el gos. - Molt bé, doncs ho sembraré jo, va dir la gallineta. I així, Marcelina va sembrar sola el seu gra de blat amb molta cura. Va obrir un forat en la terra i ho va tapar. Va passar algun temps i al cap el blat va créixer i va madurar, convertint-se en una bonica planta. -Qui m'ajudarà a segar el blat?, va preguntar la gallineta roja. - Jo no, va dir l'ànec. - Jo no, va dir el gat. - Jo no, va dir el gos. - Molt bé, si no em voleu ajudar, ho segaré jo, va exclamar Marcelina. I la gallina, amb molt esforç, va segar ella sola el blat. Va haver de tallar amb el seu pic un a un totes les tiges. Quan va acabar, va parlar molt cansada als seus companys: -Qui m'ajudarà a trillar el blat? - Jo no, va dir l'ànec. - Jo no, va dir el gat. - Jo no, va dir el gos. - Molt bé, ho trillaré jo. Estava molt enfadada amb els altres animals, així que es va posar ella sola a trillar-ho. Ho va triturar amb paciència fins que va aconseguir separar el gra de la palla. Quan va acabar, va tornar a preguntar: -Qui m'ajudarà a portar el blat al molí per a convertir-ho en farina? - Jo no, va dir l'ànec. - Jo no, va dir el gat. - Jo no, va dir el gos. - Molt bé, ho portaré i ho pastaré jo, va contestar Marcelina. I amb la farina va fer una bella i sucosa barra de pa. Quan la va tenir acabada, molt tranquil·lament va preguntar: - I ara, qui menjarà la barra de pa? va tornar a preguntar la gallineta roja. -Jo, jo! va dir l'ànec. -Jo, jo! va dir el gat. -Jo, jo! va dir el gos. -Doncs NO us la menjareu cap de vosaltres! va contestar Marcelina. Me la menjaré jo, amb tots els meus fills. I així ho va fer. Va cridar als seus pollets i la va compartir amb ells.

0 comentarios:

Publicar un comentario